SEO a nepovolené techniky: Týmto sa radšej vyhnite

SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače so sebou prináša pomerne široké možnosti z hľadiska techník a používania overených nástrojov. O niektorých z nich už počul aj laik, iné sa stávajú známejšie len v kruhu zasvätených a ďalšie,… sú nepovolené a aj v prípade možného krátkodobého účinku sa neodporúčajú, pretože skôr či neskôr vášmu webu prinesú penalizáciu. A to najmä http://www.teraz.sk/slovensko/zdravie-zachranari-pocas-silvestra-zasah/300131-clanok.html vo forme prepadnutia sa tohto webu na nižšie priečky vo výsledkoch hľadania,respektíve odbornejšiu charakteristiku ponúka penalizácia Seolight.sk. Pre nás je teraz podstatnejšie zistiť, ktoré techniky sú v prípade optimalizácie vo všeobecnosti označené za nepovolené a hrozia za ne spomenuté postihy.Rozhodca, červená karta
Väčšinou sú penalizované z dôvodu, že ide o klamlivú alebo nečestnú cestu, akou oklamať prieskum a získať tak nepovoleným spôsobom vyššiu viditeľnosť či návštevnosť pre váš web. „Odmenou“ však následne bude znížený PageRank tejto stránky a s ním nižšia pozícia v internetových vyhľadávačoch, ktoré ju budú považovať za menej dôveryhodnú. Preto sa tieto kroky nakoniec nevyplácajú a môžu mať fatálny dopad, respektíve presne opačný účinok.
Cloakingpredstavuje ukážkový príklad neetického nástroja. Stránka a jej obsah sa navonok snaží zapáčiť predovšetkým a len internetovým vyhľadávačom a ich botom, má veľa kľúčových slov, avšak jeho hodnota pre bežných užívateľov je veľmi nízka. Ide o bezhlavú snahu dosiahnuť vyššie pozície, no v skutočnosti s nekvalitným obsahom. Zúfalá žena za počítačom
Keyword stuffingpredstavuje podobnú bezhlavú snahu, ktorej princíp spočíva v preplnení obsahu kľúčovými slovami. A to do takej miery, že text začína pôsobiť neprirodzene a takmer nečítateľne.
Duplicitaje známym prehreškom, kedy Google zistí totožný textový obsah na dvoch stránkach súčasne. Následne tento obsah označí za okopírovaný a prichádza penalizácia.
Generická farma odkazov značí umelé zvyšovanie PageRanku. Na konkrétny web dokáže smerovať príliš veľa odkazov, ktoré sú však umelé, respektíve „falošné“ a užívateľom neprinášajú žiadnu hodnotu.