Dajte si pozor na znížené libido alebo čo je jeho príčinou?

Keď sa spomenie tematika znížená chuť na sex alebo nechuť a „výhovorky“ k tomu, prečo sa oplatí intímne radosti s partnerom/kou oddialiť,  panuje akýsi stereotypný názor, že ide hlavne o ženskú doménu. Teda modelovú situáciu, v ktorej „to“ chlap vyžaduje v pravidelných a zdravých intervaloch, pričom žena je tá, čo má častejšie „výhovorky“. V skutočnosti to však dokáže byť naozaj inak a karty sú obrátené.

modelka, žena v posteli

Môže to byť práve žena, čo potrebuje častejšiu nehu a práve muž ten, čo tieto požiadavky odďaľuje z rôznych dôvodov. Napríklad z dôvodu vyčerpanosti, pričom aj fyzická alebo psychická vyčerpanosť napr. z práce alebo nejakého ťažšieho emočného obdobia dokáže byť faktorom, prečo u mužov vzniká znizene libido, rovnako ako u žien.

Aké sú teda príčiny nízkeho libida?                                                       

Na začiatok treba povedať, že ide o záležitosť, ktorá skrátka nepríde zo dňa na deň. Väčšinou ide o výsledok nejakých dlhšie trvajúcich negatívnych faktorov, čo u mužov následne vedú k poklesu hladinu dôležitého hormónu- testosterónu. Jeho znížená hladina síce nemusí predstavovať vážne zdravotné ochorenie, ale určite sa podpíše pod intímny život, sexuálnu zručnosť a hlavne pod chuť do pravidelných intímností. V neposlednom rade sa podpisuje pod oslabenú psychiku a tá je zároveň ďalším faktorom spomenutých problémov.

muž v aute, stres

Spúšťačov tohto neželaného procesu môže byť niekoľko. K najznámejším príčinám sa radí pravidelný stres (napr. z práce) alebo prekonanie emočne náročnejšieho obdobia. Určite ale existujú aj ďalšie príčiny vo všeobecnosti spojené s nezdravou životosprávou. Konkrétne napríklad ak ide o nedostatok pohybovej aktivity a sedavé zamestnanie (či životný štýl), nepravidelný spánok alebo o absenciu zdravej stravy bohatej na živiny, čo vedú k tvorbe testosterónu.

  • V tomto ohľade sa oplatí skúsiť konzumovať viac ovocia a zeleniny, zemiakov, efektívne dokáže byť avokádo, ale aj brokolica, cesnak, špenát, petržlen a orechy. Zabúdať by sa nemalo ani na hovädzie mäso a vajcia.